CATALOG
Digital Edition

Truck News
Truck News is a newspaper for Canada's trucking industry with particular emphasis on fleets and owner/operators.


Incoterms
 

MARFURI periculoase Clase marfuri periculoase

Transport rutier

Transport International

Transport Marfa

Cargo

vamuire (import

export

tranzit)

depozitare

distributie

impachetare

asigurare suplimentara marfa

Rutier marfa

camioane cu remorca

camioane echipate ADR

semiremorca

camioane Jumbo

agabaritice

semiremorca pentru transportul de autoturisme

izoterme

dube termoking

semiremorci dube

Eurokam
SC Eurokam Logistic SRL
+40 233 233.153
0722511030
http://www.eurokam.ro

    Leasingul operațional, gândit să plătești doar cât consumi


    Interviu cu Dan Boiangiu, General Manager Arval Service Lease România

    1. Cum caracterizați piața de leasing operațional în 2015?

    DAN BOIANGIU:2015 a fost un an plin de provocări, care s-a terminat mai bine decât am sperat, din perspectiva rezultatelor care au crescut cu 15%. Cota de piață, aproape de 17%, este o consecință a eforturilor noastre. În momentul de față deținem o flotă de 7.700 vehicule și ne-am propus pentru anul viitor să depășim numărul de 8.400 unități. (...) În urma analizării rezultatelor pe anul trecut am observat că 75% din noile contracte au venit de la clienții existenți. În cadrul unei flote există cicluri de reînnoire succesive care determină contractări de vehicule anuale și nu neapărat toată flota în anul în care s-a început relația contractuală.

    2. Care este numărul de clienți actuali?

    DAN BOIANGIU: In acest moment avem peste 370 de clienti, dar aceasta cifra se schimbă în fiecare zi, bineînțeles în sens pozitiv. Avem clienți care dețin de la o mașină până la 1000 de mașini, avem clienți cu capital 100% românesc, dar și clienți cu capital 100% străin, clienți cu management românesc, dar și străin.

    3. Din ce domenii sunt clienții Arval?

    DAN BOIANGIU: Clientii nostri fac parte din foarte multe domenii. Noi nu avem o abordare pe domenii, ci pur și simplu o abordare globală. Orice companie ar putea să aibă o mașină de serviciu, sunt unele care nu au, pentru că nu e în politica lor dar sunt excepții, majoritatea companiilor au mașini de serviciu iar pe noi ne interesează orice companie. Avem clienți din bănci, FMCG, IT, energie, petrol, pharma, agricultură, consultanță, din toate zonele de business.

    4. Care sunt prioritățile Arval pentru acest an?

    DAN BOIANGIU: Prioritățile noastre, expert advice și service quality, vor rămâne în continuare principalele noastre preocupări și linii de diferențiere față de competiție, dar evident că acestea sunt legate și de inovație. Anul trecut a fost plin de soluții, de inovații și de mai multe proiecte foarte interesante, printre care proiectul ASX, de digitalizare a serviciilor noastre în general, iar în 2016 ne îndreptăm atenția către zona de <<driver experience>>. Ce ne dorim noi cel mai mult este să dezvoltăm continuu aceste proiecte, tot ce înseamnă capabilități de consultanță în zona de vânzări în special, să putem oferi clienților noștri foarte multe soluții și să putem adresa întrebările cele mai relevante pentru ca ei să înțeleagă avantajele produsului nostru. De asemenea, vom continua sa facem studii comparative între diverse modele, între diverse modalități de finanțare și să lucrăm la zona foarte puțin abordată în România de driver behaviour, cum putem reduce costurile lucrând la comportamentul șoferilor. Vom oferim și consultanță clienților în creionarea unor soluții de company car policy, deoarece nu sunt foarte multe companii cu politici clare cu privire la utilizarea vehiculului și sunt extrem de multe zone în care aceste politici trebuie restabilite”.

    5. De ce leasing operațional și nu financiar?

    DAN BOIANGIU: E un subiect îndelung discutat, dar evident că răspunsul cel mai simplu, cel mai clar este leasing-ul operațional, pentru că plătești doar cât consumi. (...) Sunt abordate două concepte complet diferite. Primul este proprietatea, care de obicei vine cu bătaie de cap, cu relații contractuale cu diverși furnizori din diverse regiuni pentru diverse servicii, care mai de care mai complexe – pneuri, asigurări, gestiunea daunelor, a mobilității în caz de imobilizare etc. (...) Al doilea este închirierea, care elimină multe din bătăile de cap. Nu ai cum să ieși mai ieftin atunci când îți plătești toată mașina față de situația când plătești doar cât consumi. Un exemplu elocvent este mașina directorului general, de obicei cea mai scumpă mașină, și este folosită în general, cel mai puțin, ca număr de kilometri. Dacă se cumpără în leasing financiar, se plătește avans, se plătesc rate, la sfârșit se plătește valoare reziduală, deci mașina este cumpărată și plătită integral. În toată perioada aceasta, într-adevăr există argumentul recuperării investiției prin amortizarea contabilă, dar aceasta este limitată la doar 1.500 de lei conform legii. Dincolo de un anumit prag al investiției inițiale, să spunem peste 20.000 de euro, deja e un impact de deductibilitate de 16% din diferență. Așadar, ca și concluzie, cumperi o mașină scumpă, o plătești pe toată, dar de fapt tu folosești 30-35% din valoarea ei. În cazul leasingul-ului operațional, din prima secundă se va gândi un tarif de folosință care să țină cont de durata utilizării și de rulajul de kilometri estimat. O mașină care are trei ani, dar doar 45 de mii de km la bord, își păstrează foarte bine valoarea, aceasta nu scade foarte mult, este într-o stare bună, este o mașină încă foarte căutată, și atunci să spunem că după trei ani poți să obții pe ea 60%. Așadar, în leasing operațional plătești doar cât ai consumat, adică 40% din uzură, pe când în leasing financiar o cumperi pe toată, mai ești și limitat la deductibilitate și nu există prea multe avantaje. Este o chestiune de eficiență. Dar eficiența de cele mai multe ori înseamnă profit, iar profitul înseamnă taxe. Cu asta cred că am spus mult. E o chestiune de mentalitate, într-o țară civilizată. Eficiența prevalează stresul de a plăti taxe.

    6. Intenționați să introduceți Servicii de Rent a Car pe viitor?

    DAN BOIANGIU: Am avut aproape 20.000 de zile de rent a car, pe care le-am oferit clienților noștri, dar nu este competența noastră. Este o altă meserie. Când propui pe piata rent a car, trebuie să o faci eficient și atunci nu poți să te adresezi doar companiilor, ci și persoanelor fizice. Pentru solicitarile avute, noi lucram prin parteneri, suntem extrem de mulțumiți și vom continua să ne servim clienții folosind serviciile lor.

    7. Ce intenționați să faceți cu mașinile a căror valabilitate expiră?

    DAN BOIANGIU:Noi avem o singură abordare la finalul contractului de leasing operational: vindem autovehiculele, bineinteles cât mai repede posibil. Pentru aceasta am pus la punct o soluție de licitație electronică. In aceasta platforma online, Motortrade, avem în momentul de față aproape 800 de dealeri înscriși. In platforma se regasesc fotografiile vehiculelor asa cum se prezinta ele in realitate si cu detalii extrem de precise. În aceste conditii, dealerii, bazându-se pe fotografii și pe istoricul reparațiilor pe vehicule, își pot da seama de valoarea de vânzare pe care ar putea să o obțină și în consecință își calculează cu cât ar fi dispuși să o cumpere de la noi.

    8. Există un produs pe care doriți să îl promovați cu prioritate în acest an?

    DAN BOIANGIU:Dorim să promovăm, cu toate că este la o cotă foarte înaltă, de peste 75%, produsul Full Service. Luptăm să promovăm acest produs pentru că noi credem că aduce cele mai multe beneficii clientilor si transpune cel mai bine puterea noastră de negociere cu diversi parteneri in furnizarea serviciilor incluse. Vom continua să promovăm genul de soluție Full integrată, inclusiv cu serviciul de mentenanta, asistență, 24 de ore, gestiune pneuri, vehicul de înlocuire, tot ce tine de asigurarea unei mobilitati absolute a utilizatorilor. Astfel, acestia din urma se pot concentra asupra domeniului lor de activitate si nu asupra gestionarii diverselor interventii generate de parcul auto.

    Sursa: www.transporter.ro

    NOUTATI TRANSPORT

    Dinamica pieței de leasing operațional și management de flote

    Dinamica pieței de leasing operațional și management de flote

    „Mașina e un instrument, nu un bun valoric" - interviu cu Hezi Shayb, CEO New Kopel Group....

    În domeniul finanțării nu există soluții corecte, ci doar soluții potrivite

    În domeniul finanțării nu există soluții corecte, ci doar soluții potrivite

    Interviu cu Oana Stoenescu, Sales Manager Garanti Leasing, despre extinderea leasing-ului operațion...

    Porsche Finance Group mizează pe creșterea pieței de leasing operațional

    Porsche Finance Group mizează pe creșterea pieței de leasing operațional

    Interviu cu Helian Redai, Director Divizie Vânzări & Marketing Porsche Finance Group...

    CHEP România intră pe piața serviciilor logistice din industria lactatelor

    CHEP România intră pe piața serviciilor logistice din industria lactatelor

    CHEP România, subsidiara liderului global în servicii de reutilizare prin închiriere a paleților...

    Fonduri europene de peste 600 de milioane de euro pentru sectorul de transport

    Fonduri europene de peste 600 de milioane de euro pentru sectorul de transport

    Ministerul Transporturilor a transmis la Comisia Europeană un număr de 18 proiecte cu beneficiari...

Echipa EUROKAM va ofera solutii de TRANSPORT RUTIER personalizate, adaptate nevoilor clientilor nostri, pe o piata in continua expansiune.

Transport rutier

Transport International

Transport Marfa

Cargo

vamuire (import

export

tranzit)

depozitare

distributie

impachetare

asigurare suplimentara marfa

Rutier marfa

camioane cu remorca

camioane echipate ADR

semiremorca

camioane Jumbo

agabaritice

semiremorca pentru transportul de autoturisme

izoterme

dube termoking

semiremorci dube