CATALOG
Digital Edition

Truck News
Truck News is a newspaper for Canada's trucking industry with particular emphasis on fleets and owner/operators.


Incoterms
 

MARFURI periculoase Clase marfuri periculoase

Transport rutier

Transport International

Transport Marfa

Cargo

vamuire (import

export

tranzit)

depozitare

distributie

impachetare

asigurare suplimentara marfa

Rutier marfa

camioane cu remorca

camioane echipate ADR

semiremorca

camioane Jumbo

agabaritice

semiremorca pentru transportul de autoturisme

izoterme

dube termoking

semiremorci dube

Eurokam
SC Eurokam Logistic SRL
+40 233 233.153
0722511030
http://www.eurokam.ro

    „Este posibilă o creștere economică de 4,1% în acest an!"


    Interviu, în exclusivitate, cu ministrul Finanțelor Publice, Anca Dragu, despre cum poate crește economia României în plin an electoral, despre cum sunt cheltuiți banii publici, soluții la problemele ridicate de transportatori, dar și poziția oficială a ministerului vis-a-vis de legea dării în plată.

     

    1. România a încheiat anul 2015 cu o creştere economică de 3,7%, cea mai mare creştere din ultimii 10 ani. Această creştere e doar un indicator statistic sau se regăseşte în viaţa de zi cu zi a companiilor şi angajaţilor din România?

    ANCA DRAGU:Creşterea economică este rezultatul direct al îmbunătăţirii activităţii companiilor şi a performanţelor financiare ale acestora. Amplificarea activităţii societăţilor comerciale, a IMM-urilor şi a microîntreprinderilor se regăseşte în viaţa de zi cu zi a angajaţilor ca, de altfel, a tuturor cetăţenilor. Dar rezultatele bune şi foarte bune nu înseamnă că nu au mai existat întreprinderi în dificultate sau categorii de angajaţi sau cetăţeni cu probleme în a-şi asigura veniturile necesare unui trai decent. În acest context, cred că este sugestiv că România se situează în prezent - după PIB/locuitor – la circa 56% faţă de media europeană comparativ cu  49% în perioada de criză.

    Ca rezultate financiare ale companiilor nu dispunem în prezent decât de datele aferente semestrului I 2015. Acestea sunt însă relevante în a concluziona că activitatea companiilor s-a îmbunătăţit semnificativ.

    Concret, faţă de semestrul I 2014, rata profitabilităţii a crescut de la 4,5% la 5,3%, numărul  unităţilor cu profit fiind cu aproape de 11% mai mare. Şi în ceea ce priveşte plăţile restante s-au înregistrat rezultate favorabile, acestea reducându-se cu 8,5%.  

    În anul 2015, conform datelor lunare provizorii, câștigul salarial mediu bruts-a majorat cu 8,5% pe total economie din care 10,2% în cazul sectorului bugetar (administrație, învățământ, sănătate) și 8,0% în sectorul concurențial. Menționăm că datele finale pentru anul 2015 vor apare la sfârșitul lunii august.

    Cele mai mari creșteri pe sectoare au fost în:

    -       Fabricarea de mobilă: +13,2%

    -       Industria alimentară: +11,4%

    -       Informații și comunicații: +13,1%

    -       Cercetare-dezvoltare: +13,5%

    -       Industria construcțiilor metalice: +11,0%

    -       Industria pielăriei: +13,4%

     

    2. Care sunt estimările pentru 2016 în privinţa creşterii economice?

    ANCA DRAGU: Noul Cod fiscal aprobat prin Legea nr. 227/2015 îşi va produce principalele efecte de stimulare a economiei în anul 2016. Prin măsurile din acest Cod fiscal, agenţii economici sunt stimulaţi, pe de o parte să majoreze câştigurile salariale sau să creeze noi locuri de muncă, iar pe de altă parte să facă noi investiţii. În condiţiile reducerii preţurilor ca urmare a măsurii de scădere a cotei de TVA, populaţia va putea cumpăra mărfuri mai multe. De asemenea, majorarea salariilor din sectorul bugetar – inclusiv cea a salariului minim – va creşte puterea de cumpărare şi, implicit cererea internă.

    Datorită acestor factori, cadrul macroeconomic utilizat la fundamentarea bugetului a avut în vedere că în anul 2016 este posibilă o creştere economică de 4,1%.

    Recent Comisia Europeană, în cadrul prognozei de iarnă, evidenţiază pentru România o creştere economică de 4,2% în acest an.

     

    3. Care va fi motorul creşterii economice în acest an, consumul sau investiţiile?

    ANCA DRAGU: Aşa cum menţionam la întrebarea precedentă, măsurile fiscale şi de majorare a salariilor aprobate pe parcursul anului 2015 vor avea un impact semnificativ atât asupra consumului, cât şi a investiţiilor.

    Ca urmare, în cadrul cererii interne se estimează că investiţiile vor avea o dinamică superioară consumului populaţiei. Astfel, în timp ce cererea internă se estimează că se va majora cu aproape 5%, formarea brută de capital fix este posibil să înregistreze o creştere cu peste 6%.

     

    4. Care sunt prioritățile fiscale pentru anul 2016 din perspectiva Ministerului Finanțelor Publice?

    ANCA DRAGU: Printre obiectivele politicii bugetare ale guvernului pe anul 2016 se numără asigurarea unui cadru fiscal-bugetar adecvat, care să conducă la creșterea încrederii mediului de afaceri și stimularea investitiilor, dar și la simplificarea fiscalității.

    Încă de la început am spus că vreau să asigurun cadru fiscal și de reglementare stabil, predictibil și transparent.

    Ne propunem să implementăm măsuri de reformă ireversibile care vizează creșterea eficienței și transparenței politicii de utilizare a banilor publici. Lucrăm la soluții pentru simplificare semnificativă a formularelor fiscale și a procedurilor (simplificarea formularelor 088, 394) pentru a încuraja conformarea voluntară și, implicit, creșterea încasărilor.

    În paralel, lucrăm și la introducerea unor sisteme simplificate de plată (plata online sau cu cardul, la ghișeu), dar și de declarare a taxelor care să încurajeze conformarea voluntară a cetățenilor, în special a celor care desfășoară activități pe piața neagră.

     

    5. Cum considerați că sunt cheltuiți banii alocați pentru investiții de către principalele ministere economice?

    ANCA DRAGU: Potrivit rapoartelor de monitorizare transmise centralizat la Ministerul Finanțelor Publice, de către ordonatorii principali de credite, în conformitate cu prevederile alin.(1) al art.43 din Legea nr.500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, pentru ultimii trei ani situația se prezintă astfel:

                                                                                                                                       -mii lei-

    Ministerul

    2013

    2014

    2015

    Program

    Execuție

    %

    Program

    Execuție

    %

    Program

    Execuție

    %

    Ministerul Transporturilor

    3.024.327

    2.571.767

    85,0

    3.461.267

    2.899.441

    83,8

    6.689.278

    4.833.579

    72,3

    Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice

    238.019

    170.613

    71,7

    617.389

    312.913

    50,7

    1.041.856

    736.744

    70,7

    Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale

    86.606

    64.295

    74,2

    131.928

    85.270

    64,6

    144.319

    103.599

    71,8

    Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor

    382.354

    286.507

    74,9

    795.946

    548.279

    68,9

    1.598.079

    1.290.934

    80,8

    Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri

    30.528

    17.421

    57,1

    5.737

    4.221

    73,6

    19.432

    3.497

    18,0

     

    Ministerul Finanțelor Publice nu are competențe și atribuții în stabilirea priorităților de finanțare în cadrul bugetului aprobat altui ordonator principal de credite. Pentru o mai mare transparență și pentru a crește calitatea cheltuirii banilor publici, am lansat în martie platforma de Transparență Bugetară, cea mai mare bază de date cu informații despre 13.700 de instituții publice din România, de la școli, grădinițe, spitale până la ministere, Parlament. Toate aceste detalii sunt disponibile pe www.transparenta-bugetara.gov.roîntr-un format deschis și pot fi accesate de pe orice smartphone, tabletă sau calculator. 

     

    6. 2016 este un an electoral, cu două rânduri de alegeri, locale şi parlamentare. Cum vor fi afectaţi indicii creşterii economice şi deficitul bugetar?

    ANCA DRAGU: Este unanim acceptat că anii electorali constituie un factor de risc la adresa indicatorilor bugetari. Argumentul principal constă în faptul că, pe parcursul acestor ani, numărul inițiativelor parlamentare are tendința de a crește ceea ce are un impact ridicat asupra soldului bugetar. Momentan, însă, Ministerul Finanțelor Publice poate să expună ipotezele care au stat la baza construcției bugetare astfel încât factorii negativi asupra deficitului bugetar să fie cât mai bine gestionați.

    Actuala planificare bugetara pe anul 2016 acoperă costurile de organizare și desfășurare a proceselor electorale. Orice altă măsură care nu a fost prevăzută în buget trebuie atent analizată și identificată sursa de finanțare. Altfel, riscul derapajelor bugetare crește.

     

    7. Majoritatea angajatorilor, companii private sau care au capital românesc, inclusiv din zona transportatorilor, susţin că principalele probleme cu care se confruntă sunt birocraţia şi fiscalitatea excesivă. Cum răspundeţi acestor nemulţumiri?

    ANCA DRAGU: Răspunsul la nemulţumirile unor angajatori trebuie diferenţiat pe cele două cauze enunţate în întrebare. Dacă din punct de vedere al birocraţiei preocupările mediului de afaceri sunt foarte actuale, în cazul fiscalităţii, situația este diferită. În comparație cu valorile europene, fiscalitatea în România se situează, în general, sub mediile europene, pe diferite categorii de taxe și impozite. De exemplu, impozitul pe profit este de 16% față de o medie europeană de 22,8%. Impozitul pe dividende este de 5%.

    După cum se cunoaşte, de la 1 octombrie 2014 CAS-ul s-a redus cu 5 puncte procentuale, numai la angajator. Ca urmare, sarcina fiscală asupra costului forţei de muncă s-a redus de la aproape 44% la 41% în prezent.

    Reducerile repetate de TVA fac ca în prezent cota medie să fie în România de aproximativ 15%, numai 3 ţări având o cotă medie de TVA egală sau mai mică.

    Prin măsurile de relaxare fiscală intrate în vigoare la începutul acestui an fiscalitatea devine cu adevărat un stimul semnificativ pentru investitori.

    Continuarea aplicării facilităţii fiscale de scutire a impozitului pe profitul reinvestit în echipamentele tehnologice, maşini, utilaje şi instalaţii de lucru folosite în scopul de venituri impozabile până la 31 decembrie 2016.

    ·         Extinderea aplicării scutirii pentru profitul reinvestit în producţia/achiziţia de calculatoare electronice şi echipamente periferice, maşini şi aparate de casă, de control şi de facturare, precum şi în programe informatice;

    ·         Introducerea de reguli fiscale specifice pentru persoanele juridice care se dizolvă cu lichidare în sensul definirii unui an fiscal extins, corelat cu perioada aferentă aplicării procedurii lichidării şi clarificarea aspectelor legate de declararea şi plata impozitului pe profit în anul fiscal extins.

    ·         Reducerea, de la 1 ianuarie 2016, a cotei impozitului pe dividende de la 16% la 5% pentru dividendele plătite persoanelor juridice române.

    ·         Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor

    ✓    majorarea plafonului de încadrare în acest sistem de impunere de la 65.000 de euro la 100.000 de euro, ca măsură de stimulare a mediului antreprenorial

    • Accize

    ✓    Diminuarea, începând cu 1 ianuarie 2017 a nivelului accizelor pentru următoarele produse energetice:

    - motorină: de la 1897,08 lei/1000 litri la 1518,04 lei/1000 litri;

    - benzină fără plumb: de la 2035,40 lei/1000 litri la 1656,36 lei/1000 litri;

    - benzină cu plumb: de la 2327,27 lei/1000 litri la 1948,23 lei/1000 litri.

    ·         Stimularea mediului de afaceri prin schemele de garanţii de stat.

    Programul multianual „ajutoare de stat pentru finanţarea proiectelor pentru investiţii” - 2015

    ✓    H.G. nr. 807/2014 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investiţiilor cu impact major în economie

    În cadrul schemei instituite au fost aprobate 8 proiecte de investiţii în valoare totală de 816,89 milioane de lei, care vor genera un număr de peste 3.212 noi locuri de muncă şi pentru care se va plăti un ajutor de stat în valoare totală de 370,36 milioane de lei.

    ✓    H.G. nr. 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă, cu modificările şi completările ulterioare.

    În prezent în cadrul acestei scheme de ajutor de stat au fost aprobate 13 proiecte de investiţii în valoare totală de 64,47 milioane de lei, care vor genera un număr de peste 2.603 de noi locuri de muncă, iar în analiză sunt 21 proiecte de investiţii în valoare totală de  78,02 milioane de lei, care vor genera un număr de peste 2.879 de noi locuri de muncă dintre care 856 locuri de muncă pentru lucrători defavorizaţi.

    Reducerea birocrației este una dintre prioritățile Guvernului Cioloș. Tocmai de aceea relația cu mediul de afaceri și cu societatea civilă se deruleaza pe baze continue. Birocraţia se va reduce pe măsură ce performanţa administraţiei publice va creşte. Neîmplinirile din acest sector sunt reale şi, de aceea, acest guvern, prin Programul de guvernare, acordă o atenţie deosebită măsurilor care să asigure în viitor o administraţie publică mai eficientă.

    Eficientizarea administraţiei publice şi reducerea birocraţiei sunt însă procese de durată şi vor fi realizate inclusiv prin utilizarea de fonduri structurale. În acest context, este de evidenţiat că prin Hotărârea de Guvern nr. 834/bis/2014 s-a aprobat Strategia pentru consolidarea administraţiei publice 2014-2020, ce are ca finalitate obiectivul ca în anul 2020 România să aibă o administraţie publică eficientă şi receptivă la nevoile societăţii.

               

    8. Ce se întâmplă cu programul Prima Casă în 2016 și care este poziția Ministerului Finanțelor Publice față de proiectul legii privind darea în plată?

    ANCA DRAGU: Ministerul Finanțelor Publice propune ca soluție de rezolvare a situaţiei create exceptarea expresă a creditelor Prima casă de la aplicarea prevederilor Legii privind darea în plată.

    De la operaționalizarea programului Prima casă (iunie 2009) până în prezent, în cadrul acestuia au fost acordate peste 171.000 de garanții, în valoare de peste 14,4 miliarde de lei. Pentru anul 2016 a fost alocat un plafon total de garantare de 1.690,3 milioane de lei.

    În condițiile Legii dării în plată, pe viitor, băncile vor fi nevoite să renunțe la a solicita garanția statului, întrucat aceasta nu va mai avea nicio valoare. Băncile nu vor mai putea încasa banii de la stat în cazul beneficiarilor programului Prima casă care se vor afla în situația de a nu mai putea să-şi plătească ratele aferente creditului.

     

    Sursa: www.transporter.ro

    NOUTATI TRANSPORT

    Dinamica pieței de leasing operațional și management de flote

    Dinamica pieței de leasing operațional și management de flote

    „Mașina e un instrument, nu un bun valoric" - interviu cu Hezi Shayb, CEO New Kopel Group....

    În domeniul finanțării nu există soluții corecte, ci doar soluții potrivite

    În domeniul finanțării nu există soluții corecte, ci doar soluții potrivite

    Interviu cu Oana Stoenescu, Sales Manager Garanti Leasing, despre extinderea leasing-ului operațion...

    Porsche Finance Group mizează pe creșterea pieței de leasing operațional

    Porsche Finance Group mizează pe creșterea pieței de leasing operațional

    Interviu cu Helian Redai, Director Divizie Vânzări & Marketing Porsche Finance Group...

    CHEP România intră pe piața serviciilor logistice din industria lactatelor

    CHEP România intră pe piața serviciilor logistice din industria lactatelor

    CHEP România, subsidiara liderului global în servicii de reutilizare prin închiriere a paleților...

    Fonduri europene de peste 600 de milioane de euro pentru sectorul de transport

    Fonduri europene de peste 600 de milioane de euro pentru sectorul de transport

    Ministerul Transporturilor a transmis la Comisia Europeană un număr de 18 proiecte cu beneficiari...

Echipa EUROKAM va ofera solutii de TRANSPORT RUTIER personalizate, adaptate nevoilor clientilor nostri, pe o piata in continua expansiune.

Transport rutier

Transport International

Transport Marfa

Cargo

vamuire (import

export

tranzit)

depozitare

distributie

impachetare

asigurare suplimentara marfa

Rutier marfa

camioane cu remorca

camioane echipate ADR

semiremorca

camioane Jumbo

agabaritice

semiremorca pentru transportul de autoturisme

izoterme

dube termoking

semiremorci dube